Regulamin
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
TEXTILMANIA.PL
I. INFORMACJE O SKLEPIE
- Właścicielem sklepu internetowego jest Magdalena Pazgrat, prowadząca działalność gospodarczą na podstawie wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod nazwą Textilmania Magdalena Pazgrat, z siedzibą w Jagodowie przy ulicy Letniej 6, kod pocztowy 86-031 Osielsko. Numer NIP: 5542240387 REGON 341325519.
Numery telefonów: 697 39 61 42 oraz 52 3278365
Adres mailowy: sklep@textilmania.pl
DANE DO PRZELEWU:
Textilmania Magdalena Pazgrat
Numer rachunku bankowego: 83 1140 2004 0000 3402 7441 4098.
Dane do przelewów zagranicznych:
IBAN:
PL83 1140 2004 0000 3402 7441 4098.
kod BIC/SWIFT mBanku: BREXPLPWMBK
Odbiór osobisty: HURTOWNIA TKANIN DORTEX Bydgoszcz, ul. Gryczana 7,
- Wszelką korespondencję, tj. przede wszystkim oświadczenia związane z zawartą umową sprzedaży (np. zgłoszenie niezgodności towaru z umową lub odstąpienie od umowy sprzedaży) oraz zwroty towaru, należy kierować na następujący adres:
Textilmania
ul. Gryczana 7
85-417 BYDGOSZCZ
- Niniejszy Regulamin reguluje stosunki prawne pomiędzy przedsiębiorcą, wskazanym w ust. 1, a konsumentami zawierającymi umowę na odległość za pośrednictwem sklepu internetowego www.textilmania.pl. W przypadku dokonywania zakupów we wskazanym sklepie internetowym przez przedsiębiorcę, zastosowanie znajdują przepisy ogólne prawa cywilnego, z wyłączeniem szczególnych uregulowań dotyczących konsumentów.
- Warunkiem korzystania ze sklepu internetowego jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i zaakceptowanie jego postanowień.
- Żaden z zapisów Regulaminu nie ma na celu:
- ograniczenia lub wyłączenia praw konsumenta, wynikających z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa;
- ukształtowania praw i obowiązków konsumenta w sposób sprzeczny z dobrymi obyczajami;
- rażącego naruszenia interesów konsumenta.
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości co do zgodności zapisów Regulaminu z obowiązującym prawem, Sprzedająca deklaruje bezwzględne podporządkowanie się prawu powszechnie obowiązującemu.
- Prawidłowe korzystanie z witryny www.textilmania.pl jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny Zamawiającego następujących, minimalnych wymagań technicznych:
a) korzystania z jednej z wymienionych poniżej przeglądarek internetowych:
- Internet Explorer w wersji 7.0 lub nowszej, z włączoną obsługą ActiveX, JavaScript i cookies;
- Mozilla Firefox w wersji 3.0 lub nowszej, z włączoną obsługą appletów Javy, JavaScript i cookies;
- Google Chrom w wersji 21.0 lub nowszej, z włączoną obsługą appletów Javy, JavaScript i cookies,
b) ustawienia minimalnej rozdzielczość ekranu 1024 x 768 pikseli lub wyższej.
- Sklep wykorzystuje pliki typu cookie oraz gromadzi w ten sposób informacje dotyczące korzystania przez Zamawiających z witryny www.textilmania.pl. Informacje są gromadzone w celu:
a) zapamiętania danych logowania Zamawiającego oraz innych danych z nim związanych;
b) utrzymania sesji Zamawiającego,
c) tworzenia statystyk wejść na stronę Sklepu;
d) stałego dostosowywania witryny Sklepu do preferencji Zamawiających.
- Zamawiający może w każdej chwili samodzielnie zmienić ustawienia dotyczące plików cookies - określić warunki ich przechowywania i uzyskiwania dostępu przez pliki cookies do swojego urządzenia - za pomocą ustawień przeglądarki internetowej lub za pomocą konfiguracji usługi.
- Zabrania się przesyłania treści naruszających przepisy prawa, dobre imię innych osób lub dobre obyczaje.
II. POLITYKA PRYWATNOŚCI:
Szanujemy Państwa prywatność oraz dbamy o to, aby nigdy w jakikolwiek sposób nie została ona naruszona. W tym celu stworzyliśmy szereg zasad, którymi kierujemy się przy prowadzeniu sprzedaży naszych tkanin w sieci.
- Sklep textilmania.pl przestrzega wszelkich wymogów ochrony danych osobowych zawartych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa, tj.:
- Ustawie z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity: Dz. U. z 2002r. Nr 101, poz. 926 ze zm.) oraz w innych przepisach powszechnie obowiązującego prawa.
- Ustawie z dnia 18 lipca 2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z poźn. zm.);
- Rozporządzeniu z dnia 29 kwietnia 2004 r. Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne, służące do przetwarzania danych osobowych (Dz. U. Nr 100, poz. 1024).
- Przekazane w trakcie realizacji zamówienia dane osobowe są przetwarzane przez przedsiębiorcę, wskazanego w punkcie I.1. niniejszego Regulaminu.
- Zamawiający, dokonując zakupu w Sklepie, wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych jedynie w celu realizacji zamówienia.
- W ramach realizacji zamówienia dane osobowe Klienta (tj. imię, nazwisko, adres, nr telefonu oraz adres mailowy) zostaną przekazane firmie kurierskiej doręczającej zamówiony przez Klienta towar.
- Sklep nie przekazuje danych osobowych ani adresów e-mailowych Zamawiających żadnym podmiotom w celach marketingowych czy innych, nie związanych z realizacją zamówienia.
- Osoba korzystająca z witryny internetowej Sklepu może wyrazić zgodę na otrzymywanie newslettera na swój adres e-mail. Tylko Klienci, którzy zgodzą się na otrzymywanie newslettera, będą odbierać na podany adres e-mail informacje o nowych promocjach w sklepie. W każdej chwili można samodzielnie wypisać się z listy odbiorców newslettera lub wysłać do nas wiadomość email z informacją o rezygnacji
- W każdej chwili Klient ma dostęp do wszystkich swoich danych, zapisanych w sklepie, logując się na swoje konto oraz może je zmieniać, a także poprosić obsługę sklepu o całkowite usunięcie konta użytkownika.
- Sprzedawca może kontaktować się z Klientem celem potwierdzenia zamówienia, danych teleadresowych, czy ustaleń wynikających z treści zawartych w komentarzu do zamówienia.
III. OFERTA SKLEPU
- Informacje na temat produktów (w tym ich dostępność) nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie do zawarcia umowy sprzedaży.
- Prezentowane ceny są wyrażone w złotych polskich i zawierają podatek VAT. Ceny nie uwzględniają kosztów wysyłki. Koszty wysyłki są doliczane jako osobna pozycja w koszyku. Informacja o cenie wysyłki podawana jest przed zawarciem umowy sprzedaży.
- Minimalna ilość zamówienia to 0,2m, czyli 20cm.
IV. SKŁADANIE I REALIZACJA ZAMÓWIEŃ
- Zamówienia mogą być składane drogą elektroniczną za pośrednictwem formularza zamówień (koszyka) na stronie sklepu.
- Zamawiający w celu zainicjowania procedury zakupu towaru za pośrednictwem strony internetowej www.textilmania.pl, powinien wykonać następujące czynności:
1) dokonać wyboru towarów korzystając z opcji „Do koszyka”;
następnie, za pośrednictwem udostępnianego przez Sklep formularza internetowego:
2) podać dane, konieczne do zrealizowania zamówienia;
3) potwierdzić zapoznanie się i zaakceptowanie Regulaminu sprzedaży sklepu internetowego www.textilmania.pl;
4) wybrać preferowaną formę dostawy;
5) dokonać wyboru formy płatności;
6) przesłać wypełniony formularz.
- Po przesłaniu zamówienia Zamawiający otrzyma automatyczne potwierdzenie z systemu komputerowego Sklepu, zawierające istotne cechy złożonego zamówienia. Potwierdzenie to nie stanowi zawarcia umowy sprzedaży i służy do potwierdzenia zgodności danych teleadresowych.
- Po zweryfikowaniu zamówienia oraz dostępności towaru Sprzedający prześle Zamawiającemu ostateczne potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji. Jest ono równoznaczne ze złożeniem przez Sprzedającego oświadczenia o zawarciu umowy sprzedaży.
- Sklep dokłada wszelkich starań, by informacja o dostępności produktu była jak najbardziej aktualna. Sklep zastrzega sobie jednak prawo do odmowy zawarcia umowy sprzedaży w przypadku, gdyby po złożeniu zamówienia okazało się, że brak jest danego towaru w magazynie Sklepu lub magazynach dostawców. Sytuacje takie są wyjątkowe, jednak mogą mieć miejsce z uwagi na specyfikę sklepu internetowego i procesu składania i realizacji zamówień (szczególnie możliwości złożenia zamówienia w zbliżonym czasie przez większą liczbę osób).
- Jeżeli Zamawiający dokonał płatności w chwili złożenia zamówienia, a zamówienie nie może być przez Sprzedawcę zrealizowane, Sklep gwarantuje zwrot wpłaconej kwoty niezwłocznie po wskazaniu przez Zamawiającego rachunku bankowego lub innego, preferowanego przez Zamawiającego, sposobu zwrotu wpłaconej kwoty.
- Zamówienie może zostać anulowane przez Klienta do momentu przesłania ostatecznego potwierdzenia przyjęcia do realizacji. W późniejszym czasie anulowanie zamówienia jest możliwe po uprzednim uzgodnieniu ze Sklepem, pod warunkiem, że przesyłka nie została wysłana do Zamawiającego.
- Do każdego zrealizowanego zamówienia sklep dołącza paragon lub – na życzenie kupującego – fakturę VAT.
- Informacja o kosztach dostawy i sposobach płatności umieszczone są w sklepie w zakładkach informacyjnych. Wybór dostępnych sposobów dostawy i płatności, z uwzględnieniem kosztów z nimi związanych, jest dokonywany we właściwym polu formularza zamówienia (w sklepie internetowym). Ponieważ nie świadczymy usług transportowo-dostawczych, koszty dostawy i pakowania towaru są na dowodzie zakupu (paragon) doliczane do ceny towaru.
V. PŁATNOŚCI
- Za zamówienia można zapłacić w następujące sposoby:
a) płatność za pobraniem – opłata za zamówienie wraz z kosztem wysyłki jest uiszczana jest kurierowi w chwili doręczenia przesyłki;
b) płatność realizowana przelewem bankowym lub w przypadku wpłaty na rachunek bankowy Sprzedawcy - w tytule przelewu należy umieścić następujące dane:
- imię i nazwisko Klienta
- numer Zamówienia.
Należność należy przelać na rachunek bankowy:
83 1140 2004 0000 3402 7441 4098
c) płatności internetowe PayU.
- W przypadku, gdy płatność za zamówienie będzie niższa od podanej w zamówieniu, Sprzedawca poinformuje Klienta o konieczności dopłaty. Zamówienie będzie wysłane po zaksięgowaniu dopłaty, według zasad opisanych powyżej.
- W przypadku gdy płatność za zamówienie będzie wyższa od podanej w zamówieniu, sprzedawca poinformuje Klienta o zaistniałej sytuacji z prośbą o podanie nr konta bankowego celem zwrócenia powstałej nadpłaty. Nadpłata zostanie zwrócona niezwłocznie, nie później niż w terminie do 48 h od otrzymania informacji z numerem konta od Klienta.
- Wskazane jest, aby dokonując płatności Klient w tytule przelewu wpisał nr zamówienia - brak tej informacji może spowodować opóźnienie w realizacji zamówienia.
VI. TERMINY REALIZACJI ZAMÓWIEŃ
- Deklarowane przez Sprzedającego terminy realizacji zamówienia liczone są od dnia potwierdzenia przez Sklep przyjęcia zamówienia do realizacji (dnia zawarcia umowy).
- Dokonywanie Zamówień w Sklepie jest możliwe 24 godziny na dobę przez wszystkie dni w roku, jednakże, zamówienia są wysyłane od poniedziałku do piątku w godz. 9:00-17:00 z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
- Czas realizacji zamówienia oznacza orientacyjny termin, w którym zamówienie powinno zostać wysłane do Klienta. Najczęściej towar wysyłany jest w ciągu 24h-48h od daty zaksięgowania wpłaty. W przypadku dokonania zakupu w godzinach przedpołudniowych w dni robocze i zaksięgowaniu kwoty przelewu do godziny 12:00, (w większości przypadków) towar wysyłany jest jeszcze tego samego dnia.
- O wysłaniu zamówienia Sprzedawca poinformuje Klienta osobnym e-mailem.
- W wyjątkowych wypadkach, gdy z powodu wyczerpania stanu magazynowego zamawianego towaru nie będzie możliwe zawarcie umowy, Zamawiającemu zostanie przesłana informacja o możliwości zmiany zamówienia lub wydłużenia czasu dostawy do momentu, gdy zrealizowanie zamówienia będzie możliwe. Jeżeli Klient zrezygnuje z zakupu lub nie wypowie się jednoznacznie co do przedstawionej propozycji, zamówienie zostanie anulowane a wpłacone przez Zamawiającego kwoty niezwłocznie zwrócone na wskazany rachunek bankowy lub w innej, preferowanej przez Zamawiającego formie.
VII. ODSTĄPIENIE OD UMOWY W PRZYPADKU ZAWARCIA UMOWY
NA ODLEGŁOŚĆ - ZWROT PRODUKTÓW
- Konsument (Zamawiający), który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie 14 dni od dnia doręczenia towaru. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Wzór oświadczenia o odstąpieniu zostaje Zamawiającemu doręczony wraz z towarem.
- W razie odstąpienia od umowy umowa jest uważana za niezawartą a Zamawiający jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. Jeżeli konsument dokonał jakichkolwiek przedpłat, należą mu się odsetki ustawowe od dnia dokonania przedpłaty.
- Niezwłocznie po złożeniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy, nie później jednak niż w terminie 14 dni od daty złożenia tego oświadczenia, konsument (Zamawiający) winien dokonać zwrotu zakupionego towaru na adres:
Textilmania
ul. Gryczana 7
85-417 Bydgoszcz
- Towar winien być zwrócony w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Konsument (Zamawiający) dokonuje zwrotu towaru na swój koszt - paczki wysyłane za pobraniem nie będą przez Sprzedawcę odbierane.
- Sprzedawca niezwłocznie po otrzymaniu oświadczenia konsumenta (Zamawiającego) o odstąpieniu od umowy, nie później jednak niż w terminie 14 dni od daty otrzymania tego oświadczenia, dokona zwrotu wpłaconej przez konsumenta kwoty, na którą składają się koszty zakupu towaru, koszty przesyłki oraz ewentualne inne koszty, które konsument poniósł w związku z realizacją umowy. Warunkiem dokonania zwrotu wpłaconych kwot jest podanie przez konsumenta (Zamawiającego) rachunku bankowego albo wskazanie innej formy, w jakiej należność ma zostać zwrócona. W przypadku braku takiego wskazania w piśmie zawierającym oświadczenie o odstąpieniu od umowy, Sprzedawca niezwłocznie wezwie konsumenta (Zamawiającego) do wskazania preferowanego przez niego sposobu zwrotu należności.
- Zgodnie z przepisem art. 10 ust. 3 ustawy z dnia 2 marca 2000r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (t.j. Dz.U. z 2012r., poz. 1225) prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w wypadkach:
a) świadczeń o właściwościach określonych przez konsumenta w złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą;
b) świadczeń, które z uwagi na ich charakter nie mogą zostać zwrócone lub których przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu.
VIII. Odpowiedzialność Sprzedawcy w przypadku niezgodności
towaru z umową
- Sprzedający ponosi odpowiedzialność z tytułu niezgodności towaru z umową na zasadach przewidzianych w ustawie z dnia 27 lipca 2002r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. Nr 141, poz. 1176 ze zm.) oraz ewentualnie w innych powszechnie obowiązujących przepisach prawa.
- Reklamacje z tytułu niezgodności towaru z umową należy składać na adres:
Textilmania
ul. Gryczana 7
85-417 Bydgoszcz
- Wskazane jest, aby w zgłoszeniu niezgodności towaru z umową Kupujący opisał szczegółowo powody reklamacji produktu, formę rekompensaty, a także wskazał adres zwrotny oraz numer rachunku bankowego.
- Przesyłki nadawane do Sprzedawcy przez konsumenta (Zamawiającego) w ramach procedury reklamacyjnej winny być opłacone przez konsumenta (Zamawiającego) - Sklep nie przyjmuje paczek za pobraniem. Jeżeli reklamacja będzie uzasadniona Sprzedawca zwróci Zamawiającemu poniesione koszty przesyłki.
- W razie wątpliwości, zapraszamy do kontaktu pod adresem e-mail: lub telefonicznie: 697396142 lub 52 3278365. Udzielimy Państwu wskazówek, jak szybko i bezproblemowo przeprowadzić reklamację.
IX. USZKODZENIA I BRAKI W TRANSPORCIE, OPÓŹNIENIA
- Wskazane jest, aby Kupujący sprawdził stan przesyłki w obecności listonosza lub kuriera. W przypadku, gdy przesyłka nosi ślady uszkodzenia, uprzejmie prosimy Kupujących aby sprawdzili jej zawartość w obecności listonosza lub kuriera oraz spisali protokół uszkodzeń, co będzie bardzo pomocne przy dochodzeniu roszczeń od dostawców z tytułu zniszczenia przesyłki.
- W przypadku gdy doręczona przesyłka nie nosiła znamion uszkodzenia, a zawartość uległa zniszczeniu lub przesyłka nie była kompletna, wskazane jest by Kupujący niezwłocznie przekazał taką informację Sprzedającemu, w celu dalszego wyjaśniania przez Sklep zaistniałej sytuacji.
- W przypadku opóźnienia w doręczeniu przesyłki przez Pocztę Polska lub Firmę Kurierską klient jest proszony o zgłoszenie tego przypadku Sprzedawcy, a Sprzedawca dołoży wszelkich starań celem wyjaśnienia sytuacji i jej naprawienia.